LOVE IS MY DRUG ELLER LIKNANDE

Under några dagar har jag smsat ganska mycket. Det blir lätt en överdrift när man smsar med någon som är rolig. Jag skriver ofta konstiga saker. Och samma saker. Och när jag är osäker skriver jag. >Ja, eller liknande. Kanske. Typ< det gör jag för att försäkra mig om att det inte ska missuppfattas. Jag tänker mig att jag är ganska rolig att smsa med faktiskt.

Någon som idag var mindre rolig att prata med var Jonas. Han har inget internet hemma och jag tror att det är just det som är felet. Han blir disillusionerad. Dessutom är han ju nyinflyttad. Det kan irritera även den bäste. Och det är han ju en av. De bästa.

Nu sitter jag på kontoret. Det kallas så, det är min pappas kontor och alla har alltid refererat till det som >kontoret<, vilken också kan tyckas konstigt, men så är det. Till och med grannarna säger >är han på kontoret?< och så säger mamma alltid >ja<, för han är ju nästan alltid här.

Och ja Wilhelmina, jag har varit i din garderob och klänningen tar jag med mig för den är mammas. Ingenting annat har jag lånat. Eller jo, din säng. Den luktar lite som mig nu. På tal om doft ska jag skriva om doft sen. Men det får bli senare. Nu ska jag ”jobba”.

Kommentera

