JAG HAR KNACKT KODEN!!!

Jag minns inte mitt 90tal.

Jag minns inte nynazisterna.
Jag minns inte Ny Demokrati.
Jag minns inte Björn Söderberg.

Jag minns en enda sak. Jag minns Malexander. Men jag minns bara att de hade varit i forna Jugoslavien.
Jag minns när Håkan Hellström släppte Känn ingen sorg for mig Göteborg och jag minns att jag började sexan.
Men jag minns inte Lasermannen. Och jag minns inte bilbomberna.

 

Och när man tänker på det. När man förstår det. Då är det inte svårt att se och förstå varför det blev som det blev den 19 september. Vi minns inte.
Vi minns förintelsen för att vi blivit påminda om den sen vi började skolan. Vi minns kommunisterna för att det egentligen ”glömts bort”. Men vi minns inte vår egen historia. Vi minns inte nynazisterna mer än att Ultima Thule var ett band man inte skulle lyssna pa.
Vi är alltså ett gäng första- och andragångsväljare som inte minns. Som inte blir påminda. Vi är ett gäng som utan att veta vad vi röstar på röstar på Sverigedemokraterna.

Därför blev det som det blev den 19 september. Ingen mindes.

2014 minns vi. Och då ska vi låta valet 2010 vara ett minne blott.

 

 

 

 

Kommentera

