EMORENTIA: JAG SAKNAR DIG, JAG SAKNAR DIG

Idag ger jag er något nytt, fri från tidningars övervakande öga och känslan av att prestera tänker Emorentia skriva rakt ur hjärtat. 

Jag har skrivit lite om FOMO, och jag vet att många skrattar år det, och det förstår jag. Sen ett tag tillbaka är jag också oförstående till mitt gamla beteende, hur jag varit rädd för att missa det alla andra pratar om. Det har hållit mig ute i flera år. Det har gjort att jag varit trött om måndagarna för att jag önskat att helgen aldrig tagit slut och det är det som gjort att helgen i praktiken börjat på torsdagen eller onsdagen. Och plötsligt är det borta.
Jonas sa någonting om att ha blivit vuxen, och jag har tagit det i beaktande, men avfärdat det.
Det finns dagar då jag inte vill gå ut alls, och det handlar inte om att vädret är tråkigt, det handlar om att jag inte vet hur jag ska föra mig, hur jag ska prata, om någon kommer lyssna, om det kommer vara roligt, om jag kommer vara fel klädd, om jag kommer ångra mig, om det kommer kännas fel, om jag kommer känna att jag hade klarat mig utan. De dagarna då jag allra helst bara ligger inne och inte gör någonting. Tittar på en film tänker ni. Nej säger jag, jag vill inte se någon film, jag vill bara ligga. Ligga stilla i tystnaden och andas.
Det har varit så ett slag.
Men du har ju varit ute säger du. Ja, när jag spelat, för spela, det är det roligaste jag vet.
Men du har ju gått till jobbet säger du. Ja det har jag, för det måste jag. Det är min skyldighet och dessutom har jag roligt där.
Så nej, jag har inte hört av mig till er, för jag har inte orkat, och har ni inte hört av er till mig heller så har vi inte hörts alls. Det är tråkigt, men jag är inte riktigt på humör att lyfta luren självmant just nu. Men det är hemskt skönt när några av er under tiden frågat hur det varit och varför. Det har ni all min tacksamhet för. Er andra kanske jag pratar med om ett tag, om en dag, någon minut eller så, det får vi se.
Jag har bestämt mig för att bli bättre, Love och jag har köpt en lägenhet och jag har bestämt att det ska bli bättre, att jag ska bjuda hem de jag känner här och att jag ska gå ut ur lägenheten för att det är det jag vill. Jag lovar att bättra mig. Men jag lovar också att jag inte ska vara så förbannat snäll hela tiden. Jag tänker inte ta att någon säger elaka saker om mig rakt i ansiktet och att ingen av de jag känner som hör gör någonting.
Jag tänker också att det här inte är en ursäkt för att jag inte hört av mig på ett tag, utan en tankeställare om hur lätt det är att bli borttappad på vägen.

 

One thought on “EMORENTIA: JAG SAKNAR DIG, JAG SAKNAR DIG

Kommentera

