MARIE, MORMOR OCH JAG

Så, det är morgon igen, klockan är inte ens tio, men det är ändå ungefär 13 timmar sen jag somnade.
Jag är på jobbet igen. Mitt copywriterjobb. Mitt jobb där jag skriver. Skriver och skriver och skriver.
Att jobba med en kund är ibland som att jobba med en redaktör, men ändå inte. Kunden har alltid rätt. Det har inte redaktören. Eller ofta, men inte alltid.
Häromdagen var jag nere på Faktums kontor och träffade Marie, hon är en av försäljarna och vi pratade om lite allt möjligt, som vad vi gillar mest på julbordet, hon berättade om en enkel grönkålsoppa var recept gått i arv i hennes familj. Hon hade gärna bjudit sina barnbarn på den sa hon, varit en riktig mormor så att säga.
Min mormor är liten och när jag var liten rökte hon som en bortsbindare, det luktade hemrullade cigaretter långt ner i svalen när vi kom på besök, men det gjorde inte så mycket. Det var ju bara mormor.
Det är stor skillnad på Marie och min mormor, min mormor är närmare 90 och Marie är bara lite över 50.
Men det gjorde min dag, för att inte säga min vecka, att prata med Marie och hennes kille Tomas.

Kommentera

