LUNCHDÖDEN

Sen jag insåg att min sommarekonomi var så mycket bättre än vinterekonomin slutade jag äta lunch ute. Jag började ta med mig matlåda efter matlåda. Men så ibland händer det, att jag vill äta ute, som när jag vill prata om livet med Simon, då passar det. Det var en sån dag idag.
Vi åt på gamla Pasta Etc, de har bytt namn till Dalla Nonna, och har samma ägare och   ligger fortfarande i Kungshöjd. Men herregud. Maten. 80 kronor för vadå? En skolmatsalsportion! Torrt möjligt ris i krossade tomater med lite persilja. Riset var nog inte ens risotto ris och gud vad vedervärdigt det smakade. Var tvungen att äta en morotskaka på DaMatteo efteråt för att stå ut.
Fy tusan. Ät där aldrig.

20111112-023712.jpg

Kommentera

