EMERENTIA FÖRSÖKER LÄRA UT: SOCIALMEDIA

Ett tag skickade jag mina mötesanteckningar till mina vänner, det var lustigt, för vad skulle de med dem till?
Men det är ju så, i den digitalatidsåldern, att det är svårt att veta vad en ska dela med sig av. Varje dag svarar jag på frågor om det. Hur gör vi med vår Facebook-sida brukar de fråga mig, och jag brukar svara: ungefär som du gör vid fikabordet, fast ändå inte.
Personligt- men aldrig privat.
Ungefär så, en egen röst brukar jag säga, de brukar fråga om de ska inleda på något speciellt sätt, >Tja< istället för >Hej<, eller så, jag brukar säga: gör det som känns bäst.
När det kommer till att dela med sig på internet jobbar alla så himla olika, jag har kusinerskusiner och gud vet vad som mer än gärna berättar om allt på Facebook och jag själv står enbart där med förundran kring varför jag fortfarande är vän med dem, än mer varför de fortfarande tar upp min feed.
Men varför twittrar du så mycket om skitsjälv då? undrar ni nu. Ja, det är ju en bekräftad fråga.
Det här är alltså, om ni inte förstått det, ett försök till att verka viktig, visa att jag har koll på läget och positionera mig för framtiden: Emerentia kan.
Jag vill alltså att ni ska förstå att det är viktigt att våra sina relationer, även de som främst föds via internet.
Camilla Läckberg har svarat på mina tweets tre gånger det senaste dygnet, jag har gått från att hata henne innerligt (jag tycker fortfarande inte att hon skriver bra alls, böckerna känns likasamma och jag blir lycklig när jag finner dem osålda på emmaus) till att någonstans fnissa åt henne, snart kanske till och med med henne. Emerentia och Camilla Läckberg tillsammans. Camilla Läckberg pratar om sina trosor (de är ut och in, vad det nu spelar för egentlig roll). Jag pratar om ingenting.

Om Camilla Läckberg bara fanns på twitter skulle jag läsa hennes böcker.

 

Kommentera

