SENASTE NÖJESNYTT: ARIL BRIKHA

I mitt sista nummer av Nöjesguiden tipsade jag om Aril Brikha på Lounge(s) den 24/11, jag gynnade med andra ord en av de bättre technokillarna jag vet, och min gamla arbetsplats i  en kombo.
Så jobbar tydligen nöjesjournalister, och krogskribenter, skriver mot lite gästlista, ett extra glas vin lite tryffel eller en helt gratis middag (att döma av vissa betalar krogarna deras annalkande gourmetmage), så jag gjorde det jag med, men vet ni,även om det inte varit så att jag indirekt jobbat med Lounge(s) så hade jag skrivit om Aril, dels för att hans Room 337 ackompanjerat minst ett halvår av mitt liv, men också för att han är trevlig (i alla fall den gången vi hälsade på P3guld) och för att det är roligt att Lounge(s) rycker upp sig under Christoffer Falks regi. Det är roligt när saker händer, när saker förändras och när det i alla fall till synes finns lite inspiration och engagemang, när någon trycker affischer, bryr sig om formen, inte pratar likt 2006 om ett mörker eller vad det nu kan vara för återvinningsteknik som inte riktigt känns roligt.

Nu är det bara en grejj, jag åker till Stockholm på torsdag, så jag kan inte gå. Men ni borde göra det, allihopa, och lyssna på drömsk techno halva natten, mitt på avenyn.

Ja, det var en fin affisch också, lagom Cap and Design-känsla på den.
Och ja, det var ju klubbigt och pushigt, men jag tänker att jag nu är klubbredaktör här, om jag vill det. Det är ju min blogg, så jag skriver om vad tusan jag vill, vet ni.
Hejdå, kram!

Kommentera

