NYÅRSKALENDERN LUCKA 3: BERÄTTA OM DIN BÄSTA VÄN

HEDDA BÅVERUD OLSSON
Nu kommer jag att prata om Hedda Båverud Olsson, hon är en av mina bästa vänner, jag hade från början tänkt att jag skulle skriva om både henne och Malin och Alexander och Azra och Jonas, men jag kände att en får räcka, Malin skrev jag om här en annan gång och resten tänker jag skriva en massa om en annan dag. Men nu är det Hedda som gäller.
Igår ringde jag Hedda mitt i natten och grät, jag tror hon grät lite med, men jag vågade inte fråga och jag vågade inte veta om hon grät för mig för då skulle jag få skuldkänslorna-Allan.
Hetshedda-Hedda och jag började twittra till varandra, det var lustigt, jag vågade knappt hälsa, hon verkade så vuxen och mogen och proffsig när vi sågs på Strand, men till slut träffades vi och hälsade och det sa liksom klick. Jag minns inte ens mer från det tillfället, jag minns inte ens hur det kom sig att vi träffades igen, men det gjorde vi, och det var lite samma som när en blir förälskad, vi skildes bara åt när vi var tvungna, med andra ord när hon gick till jobbet och jag till universitetet eller något annat livsavgörande. Oftast gjorde vi ingenting, eller en massa, stod på Kåken och viftade med armarna, diskuterade genusordning på Sodom eller bara gick och gick och gick. Ofast satt vi bara hemma hos mig, åt mat framför datorerna, jobbade och pratade. Oavbrutet. Ibland är vi tysta, men det är ytterst sällan och nu när vi inte bor i samma stad längre och kan sova över hos varann varje dag ringer jag henne varje morgon, vi pratar mest om karriären, det är det som driver oss.
Det är bra med Hedda, hon är lika jobbig som jag. Lika intensiv och hon kan bli lika irriterad.
Det är en lyx att ha Hedda i sitt liv, och än lyxigare att ha henne som bästa vän.

One thought on “NYÅRSKALENDERN LUCKA 3: BERÄTTA OM DIN BÄSTA VÄN

  1. Pingback: Årsbästalistan | hetshedda

Kommentera

