NYÅRSKALENDERN LUCKA 9: BERÄTTA OM EN AV DINA FAVORITLÅTAR

Berätta om en av dina favoritlåtar.

En! En! En! Otroligt, det är så hemskt svårt, men jag väljer i alla fall Long as I can see the light.
Den är så fin och bra och sorglig men ändå glad och hoppfull och allt perfekt på samma gång.
Men mest är det för att det på något sätt blivit min och Loves låt, första gången vi chattade skickade han den till mig och hänvisade till saxofonsolot som världens bästa.

Nu lyssnar vi sällan på den, nästan som om att vi sparar den för framtiden, eller jag vet inte, men jag är rädd för att jag en dag inte ska rycka till när jag hör den. 
Mina föräldrars låt är I wan’t to break free med Queen, när pappa hör den spelas på radion ringer han upp mamma, så skrålar de ihop i telefonen, så vill jag också ha det. Men just nu sparar jag den för de bästa av dagar.

Kommentera

