DET VIKTIGASTE DU HAR ÄR ETT NEJ

Jag svarar på tjejers frågor på Libresses site Girls1st.se, det har jag gjort ett tag nu och det känns bara bättre för varje dag.
Det kommer miljoner frågor och det enda jag kan göra är att vara den storasyster jag alltid försökt vara åt min syster, men åt andra, denhär gången åt tjejer jag inte känner, vet någonting om eller någonsin sett på gatan. Det är en stor, men givande uppgift.
Idag fick jag en fråga från en tjej som undrade hur hon skulle klara av att säga nej när hennes killes kompisar tafsade på henne. Att finna orden är lika svårt varje gång, för jag blir alltid lika förvånad och utom mig när det kommer såna frågor.
Men så tänker jag förnuftigt, och sätter ner fingrarna på tangenterna.
Det viktigaste du har är ett nej skriver jag. Och så tänker jag på när jag sagt nej och i vilka situationer. Jag går över mig själv i en sekund och funderar över hur bra jag egentligen är på att säga nej. Jag är inte så värst bra på att säga nej, oavsett vad det handlar om. Jag tackar och tar emot.
Det är viktigt att säga nej och sätta sina egna gränser. Du bestämmer. Så det så. Jag ska hem och öva, jag ska säga nej till taskiga vänner, dålig lön och skittråkiga spelningar. Jag ska sluta vara så evigt tacksam för allt.

Kommentera

