NYÅRSLÖFTEN

Nu har jag bestämt mig för vad jag ska lova på nyår, jag har inte gjort det sen jag lovade att sluta äta godis när jag var 9 och sen inte åt något förrän jag var 11, förutom nyårsdagen då jag klämde i mig allt godis jag sparat under året. Men nu har jag bestämt mig för tre saker:
1) Sluta svära
2) Byta ut man mot en, inte bara i skrift som nu, utan när jag pratar också.
3) Sluta vara så förbenat snäll alternativt: ta ingen skit!

Så, det var det, nu ska jag bara ta tag i det också. Inga svordomar förutom pilsnerfilmens attans, nedrans, tusen gubbar, sjuttsingen och så vidare. Kan göra undantag på ”det var väl själva fan då” för det tycker jag kan låta lite gemytligt. Men inget mer.

Punkt tre är något jag grunnat på länge, jag måste resa mig upp och jag måste sluta ställa upp på alla som inte ställer upp på mig, jag måste sluta svansa och göra mig till så fruktansvärt för människor som aldrig gör det för mig. Lite motsats från behandla andra som du vill bli behandlad själv, men det måste göras, i ren självbevarelse drift. Jag tänker inte ligga sömnlös längre för att jag funderar över vad männsker tycker om mig, eller varför de inte tycker om mig, eller hur jag ska bete mig eller hur jag ska behaga. Stopp och belägg!
/”Grynet” Leifsdotter Lund

Kommentera

