LUCKA 11: BERÄTTA OM HUR DINA FRAMTIDSDRÖMMAR SER UT

Jag vill vara lycklig nu, som Mats Ronander nästan säger.
I framtiden vill jag vara lycklig hela tiden, jag vill finna frid och lugn i mig själv, slippa vanka och ångra och panika och andas lugnt för att inte stjälpa över själen.
Jag vill vara lycklig in till tidens ände, in i evigheten.

En gång sa jag att jag gärna velat bo i ett hus, kanske ett ruckel, och att jag skulle döpa det till Evigheten. För det vore så fint att bo i evigheten. Jag tänker på den ganska ofta, evigheten. Mest för att jag vill bli kär i någon in till tidens ände, in till evigheten. Det tycker jag vore något hemskt fint.

Jag har ju blitt kär i någon, nu ska det bara vara in till tidens ände. Om vi hittar ett hus vi kan döpa till Evigheten vore det bara en bonus.

Och så vill jag känna att jag gör något som gör mig stolt.

Kommentera

