FÖRÄNDRINGARNAS TID ÄR NU

Jag skriver ett mail till min chef om saker jag funderar över. Det påminner mig om att jag aldrig kommer sluta vara ordförande i elevrådet. Det kommer alltid förfölja mig, oförmågan att vara tyst och inte bry sig. Jag kommer nog aldrig kunna sluta bry mig. Det stör mig något fruktansvärt. Det inte bara stör mig, jag hatar det. Jag hatar mig när jag är sån. Jag önskar att jag kunde bli som så många andra som bara verkar finna sig i sin egen situation, som inte alltid drivs och jagas av förändringen. Jag hade önskat att jag kunnat må bra och inte sträva längre, och längre hela tiden.
För det är ju just oförmågan att finna mig i saker som gör mig till en alldeles för jobbig person i vissa fall. Någon skulle nog säga att jag aldrig kan sluta klaga, när det egentligen handlar om att jag bara vill göra saker bättre.
Jag måste byta taktik.
Nu ska jag göra något åt det.
Jag skickar det där mailet nu.

Kommentera

