MIN PLATS PÅ JORDEN (I HEMMET)

Love verkade ju hitta sitt körsbärsträd där i vardagsrumshörnet, under bokhyllorna, bredvid skivorna och med en gitarr. Jag ville inte vara sämre och bestämde mig helt enkelt för att fixa till i samma hörn, fast på andra sidan väggen. Någon slags kombinerad smink/nagellack/pill/jobb-plats helt enkelt. Av toalettbordet vi fyndade på Ebbe och Haldis och en spegel jag hittat en gång och lite andra småprytlar. Nu har vi alltså fixat till två hörn, halva köket och sängen.
Så här ser det ut på håll:
Bordet är lite gammalt och skavt, men min mamma lovade att fixa till det.
Silverskrinet fick jag av min pappa att ha smycken i, och i cigarettasken ligger ju mina hårnålar.
Bredvid hänger en bild på min farmor och farfar.

Och en vykortsversion av en indisk filmaffisch som jag sparat i en herrans massa år.

Vid sidan hänger min halsbandsfågel, som mest är ett substitut tills jag får en riktig.

Ja och här var sovrummet spegelvänt. Det var nog allt det.
Tjipp hej!

Kommentera

