GRANNEN -EN SKITDÅLIG BOK

Jag fortsätter projektet att läsa alla böcker jag smalat på mig. Grannen fick jag av min mamma, tror jag det var, i julklapp och den är skriven av någon slags duo som kallar sig för Butler Öhlund.
Det var en dålig bok. En bok full av skit sa jag igår, ändå läste jag mig igenom de 600 sidorna, som allra mest var S&M-porr. Där låg jag, med glasögonen på nästippen och läste den ena ekivoka sexscenen efter den andra och hoppades innerligt att de snart skulle ta slut. Inte ett pirr kunde det få mig att känna, antagligen tack vare någon slags konstant överdrift. Jag undrar varför de inte bara kunde skrivit en sexbok, och låtit mördandet och blodet höra någon annanstans.
Vad jag plockade ner denna gången? Astrid Lindgrens Kati i Amerika från 1951. Perfekt.

Kommentera

