HEJ IGEN DAGBOKEN/BLOGGEN

Nu är jag tillbaka, det var ett tag sen, det tog liksom andan ur mig alltihopa, vilken kanske inte var så konstigt. Nu sitter jag i vardagsrummet och tänker, jag har suttit på samma plats varje dag och tänkt ganska mycket det senaste, som en slags rit, att sitta här i soffans ena hörn och fundera, fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Jag står för det jag skrev och det jag tyckte, men jag känner inte att jag behöver fundera så mycket mer över det egentligen.
Jag känner att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva, kanske för att det var så längesen, kanske har jag bara inget på hjärtat, eller det har jag ju, jag ska på bokcirkel imorgon, jag och alla andra som ska dit har läst Resten får du ta reda på själv av Lauren Oliver, en annorlunda bok som jag ibland tyckte blev lite tjatig, men som jag ändå var tvungen att veta slutet på. Nu ska jag välja en ny bok och sen inte glömma att skriva om förra boken i min röda bok som jag antecknar sånt i. Jag skriver om alla böcker jag läst där och om vad jag gör om dagarna och hur allt känns, ungefär som här, fast inte lika pråligt.
Jag har också skaffat mig en revisor, han heter Jakob och verkar väldans smart, det gör mig glad, för det känns vuxet och moget. Imorgon åker jag till Stockholm och inför det är jag lite nervös, varför vet jag inte, men det ska bli skönt att komma ”hem”.
Hejdå dagboken, jag ska börja skriva här igen, det lovar jag.

Kommentera

