PROSA&MARMELAD

Så, nu var det gjort, min första bokcirkel. Det var trevligt, men kanske lite meckigt att åka tur&retur Stockholm för det, så jag tänker att jag kanske borde starta en i Göteborg, eller nåt, det får räcka med forumet vi ska börja ha om onsdagarna, Sanna, Emelie, Britta, Cecilia och jag.
I alla fall. Det bjöds på franska bakelser och thé uppe hos Bonnier Carlsen, Lauren Oliver, hon som skrivit boken vi läst, var med på ett lite knackigt Skype och jag pratade. Jag pratade på som vanligt, det är som om att när jag suttit tyst för länge, som under en hel tågresa eller ensam på ett kafé eller nåt, då bara måste det komma ut, och mina åsikter, de är de enda rätta. Ungefär så. Så jag pratar och pratar och räcker inte upp handen, precis som i skolan. Sån är jag.

Kommentera

