ÅT HELVETE MED HIMMELEN

Jag är trött, men jag skriver, jag skriver för att det är mitt jobb. Skrivskrivskriv. Ibland undrar jag varför jag valt att jobba med att skriva, men ja, jag kan ju ingenting annat. Och spela skivor då, men det ger mig inte riktigt så mycket pengar än. I alla fall. Jag skriver.
Nu ska jag skicka det jag skrivit till Annika, för att få respons och se vad hon tycker, förr fanns det något kittlande med det, att andra skulle läsa mig, eller inte kittlande, men nervöst, nu är det mer något nödvändigt, jag skriver väl inte för mig själv heller tänker jag. Men det gör jag ju, för allt måste ju komma ut någonstans. Jag kommer aldrig bli en bra psykologkund, jag skriver så mycket bättre än jag pratar när det kommer till känslor. Det skulle bara vara en besvikelse, det lovar jag.

Nu ska jag yoga.

Kommentera

