MITT BÄSTA BLOCK

Gud vad jag antecknar, folk skrattar åt mig och min fysiska almanacka. Som om att det vore en fars eller något övervintrat sen 90-talet. Den digitala tidsåldern har inte nått mig brukar de fnissa när jag skriver lista efter lista. Jag ser på dem förbryllat och bryr mig inte. Jag älskar anteckningsböcker. Jag älskar bra anteckningsböcker. För det är så viktigt hur de känns, de måste kännas bra. I julklapp fick jag ett block från Noteletts från Russell som jag jobbar med. Där i skriver jag allt. Och jag älskar det. Inte helt vita sidor utan lite gula och plats för datum och lite sånt. Jag skriver bara på varannan sida, så kan jag vända på det sen och skriva på högersidan då med. Jag gillar högersidor bäst, det bara är så. Annonserna på högersidan brukar vara dyrare också, kanske är det därför. Helst av allt hade jag velat ha ett block för varje grejj jag gör, skivspelandet, copyandet, skrivandet, men så är det inte riktigt just nu, utan det samlas lite huller om buller, i en enda oordning. Kanske är det inte bara skrivbordet som speglar sinnet utan anteckningsböckerna också. Moleskine tänker ni nu? Jadå, jag gillar dem med, de känns viktiga, min almanacka kommer därifrån, men det här blocket känns lite roligare, av någon anledning.

Kommentera

