AHMEN TJENARE HEMMET!

Häromdagen jobbade vi natt, det låter häftigt, jag tänker att det låter som jag gör något betydelsefullt, är läkare eller sjuksköterska eller kanske vaktmästare eller nåt. Vi gjorde reklam, det var roligt, jag gillar att jobba, jag gillar att jobba natt, det är en helt annan grejj, det skojas och fnissas och den lilla arbetsgruppen kämpar så hårt för att sen äntligen få åka hem och vila.

Nu jobbar jag lite hemifrån, jag skriver texter och funderar, ringer samtal och planerar. Det är bra, det är roligt. Jag trivs. Jag ser också lite annorlunda ut än när jag är på kontoret, dels är hållningen sämre, men jag skojar också med mig själv, jag sitter nämligen framför en spegel och åmar mig på hemmakontoret. Det gör jag inte på jobbkontoret, vilket jag tror ni förstår alldeles utmärkt.

Jag ger er en bild: nej, jag ger er flera, där jag spexar, provar benor och har mig. Fo

Kommentera

