TITELSPÅRET TILL TWIN PEAKS

De spelar det nu på Incontro. Jag känner mig som någon i en inspirationsteatergrupp. Snappar upp minsta lilla och skriver om det. Som med den här låten. Det var min absoluta favoritlåt när jag var yngre (jag säger inte mindre eller lite, jag är ganska liten fortfarande förstod jag häromdagen när vi mätte oss på jobbet). Jag gillade många konstiga saker som barn, ska ni veta. Jag trodde knäckebröd var bullar och ville helst av allt bli ihop med Olle Ljungström. Och jag pratade engelska med en konstig indisk dialekt.
Mest av allt hittade jag på. Precis som jag gör nu. Lekte att livet var en roman och hittade på det mesta, som att pappa hade gröna strumpor och att mamma inte alls gillade spenat. Saker som egentligen inte spelade någon som helst roll, men som förändrade verkligheten. Min syster säger att det kallas för att krydda nåt.

Kommentera

