JAG BRYR MIG!!!

För ett slag sen fick vi ett uppdrag från Angereds Närsjukhus på byrån, vi skulle få fler tjejer att gå och göra cellprovet för livmoderhalscancer. Jag satt och funderade lite, jag hade precis läst Annika Marklunds besked om att hon fått just livmoderhalscancer och det hade lagt sig som en stor klump i hela magen. Jag har inte vågat göra provet själv. Jag var med andra ord målgruppen personifierad och det enda jag kunde göra var att gå tillbaka  till mig själv och finurla lite på vad som skulle få mig att våga och orka göra testet. På kvällen ringde Emelie mig och vi pratade om det. Hon peppade mig att göra det, och det var då jag kom på det. Tänk om vi kunde få folk att påminna varann om att inte glömma eller förtränga provtagningen och istället peppa.
Det blev http://jag-bryr-mig.se där du kan skicka vykort och påminna dem du gillar om att inte glömma, förtränga eller skjuta upp. Så att vi kan bli gamla och grå tillsammans. Och hålla oss friska.

Imorgon lanseras sidan på riktigt och då hoppas jag att varenda kotte skickar vykort och påminner varann, både om att de bryr sig, men också om cellprovet.

Kommentera

