ÅH EN SÅN HÄRLIG DAG!

Inledde dagen med att tillverka en spellista till min förra lärare Anna, hon gillar min musiksmak och jag tänkte, vad kunde då vara en bättre födelsedagspresent. Nu oroar jag mig för att hennes Facebook-vägg översvämmades så kraftigt att hon aldrig kommer se den.

Nu svarar jag på lite frågor om vänner och kärlek och hur en gör när två vänner är kära i samma person. Tänk om alla bara kunde prata med varann tänker jag ibland, men kommer illa kvickt också ihåg hur svårt det är att prata om känslor. Det blir lätt så sötsliskigt eller helt tvärtom. Kallt och hårt och inte ett dugg mysigt.

Jag läste ut En Dag alldeles nyss, och Karin hade lovat mig något stort och ett sug i magen, men jag tyckte nog aldrig att det kom. Nu sitter jag här och känner inte alls så mycket. Det känns tråkigt, jag hade hoppats på en bok som skulle ta upp alla sinnen ganska länge. Nu tänker jag istället läsa Erica Jongs Rädd att flyga, en riktig klassiker.
Det har inte blivit så mycket böcker som jag önskade, jag läser mer rapporter och bloggar och det jag själv skriver. Det är tråkigt. Jag vill ju läsa mest hela tiden och sitta mindre vid skärmen. Men det går inte riktigt ihop när jag älskar att jobba.

Det har varit sol idag också. Tänk va, allt på samma dag. Och jag fick sätta en fantastisk rubrik som jag tycker kan vara bland det finurligaste jag skrivit.

På torsdag släpper vi Mint. Det ska bli spännande. Det är roligt att se ens pressmeddelanden förvandlas till artiklar. Någon gång i framtiden kanske jag blir världens bästa PR-person. Men det är ett ganska bra tag kvar tills dess.

Kommentera

