OM DU INTE STANNAR, STANNAR INTE JAG HELLER

– Åh livet, varför snurrar du så fort?
– För att du gillar det, förstår du väl!

Jag såg att Jessica Bjurström svarat på min bloggpost, det gjorde mig glad, jag gillar henne väldigt mycket.  Jag hoppas verkligen att vi kan ses snart och prata, för hon fick mig att tänka. Det är ju de bästa människorna, de som får dig att tänka. Annars försöker jag just nu lära mig att inte tänka. Jag försöker lära mig att meditera, men jag är inte så bra på att förnimma mitt vänstra knä än och meditationen avtar alltid någon gång emellan at tjag börjat tänka på min andning och istället ska tänka på något inne i mig. Då börjar jag tänka på andra saker, som om att godiset och ölen räcker till eventet, om alla kommer vara glada, om jag kommer kunna vrida nacken och sånt, eller på varför jag inte klarade av att vika en haj på första försöket.

Igår mailade jag Erik, jag skickade även iväg min film på alla djuren och äntligen mötte jag någon som också haft eller har samma fascination för dem. Det kändes härligt, för jag har det senaste förstått att jag inte är så nördig (det var precis nördighet som Erik var ute efter egentligen) och jag kände att jag kanske gjorde honom besviken.
Han fick i alla fall en saker-jag-varit-lite-mer-än-besatt-av-lista, den får ni med:
Pappersdjur och origami
Jesus Christ Superstar
Riktnummer
Yoga
Per Hagman
Kön & Genus
Strategier för varumärken
Låtar som först var engelska eller franska och sen blev svenska
Modesty Blaise
Skriva och prata

Nu måste jag skriva, mitt allra största intresse.
Hejdå!
PS. Insåg nu att titeln inte hade med något annat att göra i texten alls. Jag tänkte först skriva om hur fort livet snurrar, men det blev inte så.
DS.

Kommentera

