ÅTERVINN EN HIT/PANTAMERA

Det finns så många andra som skriver mycket bättre om reklam än vad jag gör, därför gör jag det så sällan. Men jag tänker att jag vill ge det ett försök. Mest för att jag gillar nya Pantamera så mycket. Och lite för att jag just tackat ja att hålla ett föredrag om varumärken och sånt om några veckor. Det här blir en liten övning så att säga. 

Det handlar alltså om Pantamera kampanjen där Familjen har gjort en ny Pantamera-låt, och nu kan vem som helst remixa, eller ja, återvinna den. 
Varför tycker jag då att detta är så himlans bra? Jo, jag tycker att det är relevant. Det anspelar på Pantameras gamla reklamer, där de återvinner/gör om en och samma låt hela tiden, men det anspelar också på tiden vi är i just nu. Där remixer blir större än originalet och så vidare, och så vidare. Sen gillar jag Johan också.

Och så är det inbjudande. Det är alltid smart. Det engagerar och det får folk att själva marknadsföra produkten. 
Smart och bra helt enkelt. Och framför allt: relevant. Irrelevanta saker är oftast banala och inte så himlans bra. 

Det var det!
Jo, just det, Einar som jag gick i förskolan tillsammans med och sen spelade i samma orkester som och som jag nu är vän på Facebook med har gjort en remix av  Familjens version. Gillar ni den kan ni rösta på den. 

Kommentera

