PISTOLSKOTT OCH EN HÅRKLIPPNING

Jag har funderat över en sak oändligt mycket. Pistolskott. Ofta hör en ju ett pang! lite då och då. Varje gång det händer tänker jag ”var det någon som sköt någon?” det var det ju säkerligen inte, men jag funderar över det. Jag undrar hur ett pistolskott låter. Om det är sådär öronbedövande metalliskt och hårt eller hur det egentligen är. Jag har aldrig varit i närheten av en pistol. Gevär, javisst, men pistol, aldrig. Inte närmre än hölstret poliserna har.

Så jag funderar över det, om jag hört någon skjutas någon gång. Om jag hört någon mördas. Antagligen inte. Det finns ju en väldigt liten chans, men ändå. Döden har ju en massa ljud, en massa susningar och suckar, snygt, men också vakuum. Ni ska få en text om det. Alldeles snart, det lovar jag.

Igår klippte Raquel mig. Rakt av ba. zick-zack så var håret av. Nu har jag det kortaste jag någonsin haft.

Före: i randiga outfits, men lååååååångt hår (något stirrig blick och mobilberoende)

Efter: i Knarrholmsstyling.

Kommentera

