FÅGLAR! FÅGLAR!

Jag har två, kanske tre favoritdjur. Fågel och häst. (Jag gilalr ju hund också, men inte riktigt av samma anledning) Favoriseringen av häst och fågel kommer av det faktum att de känns så fullkomliga, fågelns alla perfekt fjädrar som gör att den kan flyga, och hästens muskler och fina päls som gör den så ståtlig.

Jag gillar fåglar i alla dess former, från de döda jag fotograferat till de jag viker i papper.
Häromdagen gav Maria mig ett halsband med just vik-fåglar, två papperstranor i plast at ha runt halsen. En större och en mindre. Mamma och barn, eller kanske två syskon.

Andra saker Maria och Hannele gör hittar du här. 

Kommentera

