JAKTEN PÅ ETT SÄNGBORD

Jag har tröttnat på pinnstolarna vi har som nattduksbord nu. Men det finns inte ett enda fint nattduksbord någonstans. Och vi har ingen bil att åka till loppis med. Åh vad jag förbannar min rädsla för trafik och min oförmåga att orka kämpa till ett körkort.
Istället lyssnar jag på gudstjänst på P1 och fågelkvitter. Jag som inte ens är kristen. Men jag är trött. Jag tror inte på någonting tror jag. Jag försökte ett slag, men det fungerade aldrig. Och sångerna var inte riktigt så roliga som jag hoppades på och sen rann det ut i sanden.

Vi får ta bussen till Holmens och se om det finns ett sängbord eller två där. Jag vill att det ska vara nätt och på ben. Så att det går att dammsuga under det utan problem. Och gärna med ett litet skåp under så en kan slänga in tråkiga saker där. Jag behöver en hurts också, så att jag slipper alla hundra kartonger jag förvarar saker i hela tiden. Vi behöver förvaring inser jag nu. Två garderober räcker inte och städskrubben är helt fullproppad av just skräp. Jag undrar hur det blir så, hur jag kan rensa och rensa, men att det trots det svämmar över hela tiden.

Ta dig i kragen Emerentia.  Ta av dig din mentala truckarkeps Emerentia.

Kommentera

