RADIO KILLED THE VIDEOSTAR

Eller tvärtom var det ju egentligen, jag tänkte mest göra ett sånt stort glädjetjut över att jag äntligen får jobba med det jag tycker är allra roligast. Ljud.
Tänk, ljud finns överallt, men en funderar väldigt lite över det, ja, i normala fall alltså. Jag tänker på ljud för det mesta, inte som min mamma då, som tänker på små surr och videokasetter och sånt som står på (ja, hon hör varenda en elektonisk manick) utan mer hur sker låter, hur personer låter, eller hur saker inte låter. Hur vakuum kan vara så himlans intressant för att den kompakta tystnaden är det allra mest talande.

Ja, det var det om ljud.

Jag jobbar igen, som jag gör numera hela dagarna. Idag ska vi prata skitsnack i P3 Känner, vänner som pratar skit, hur en värjer sig från det och hur allvarligt det är egentligen.
Vi vill ha in alla erfarenheter och tankar kring skitsnack, så vill du dela med dig, maila på p3kanner(at)sverigesradio.se.

Efter att ha bestämt oss för att prata just skitsnack har jag försökt rannsaka mig själv, hur bra jag är på att snacka skit och att inte snacka skit, om jag klarar att hålla mig från det, eller om det är som rökning på högstadiet, något en gör för sammanhållningens skull.
Åh så spännande det är. Men mer om det kl 14:02-16:00.
Vill bara bjuda på en bild också.
Här är jag i fotbollsmålvaktspose. Ser frilagd ut. Och jättespänd. Precis som en riktig fotbollsspelare!

Hanna Jedvik har tagit fotografiet.

Kommentera

