ATT FLÄKA UT SIG, IGEN

Det är onsdag och det är dags för en Emorentia igen, jag ska öppna upp mig och prata ur hjärtat.
Jag pratar så ofta ur hjärnan känner jag när jag ska skriva de där texterna. Jag är som en av dem det psykriatrien på Vetenskapsfestivalen pratade om, hur vi kopplat bort oss själv från hjärnan.
Hur vi pratar om oss själva som frikopplade från våra hjärnor. Lite som ett jag och överjag, i kvadrat.  Det handlar kanske om livsåskådning, om att lite bestämma sig för hur en funkar. Om hjärnan bestämmer, eller om du bestämmer över hjärnan. Med tanke på hur mycket dumma saker jag säger och skriver hela dagarna, kan jag verkligen tänka mig att det ibland är hjärnan och inte jag som bestämmer, eller jag säger i alla fall så, för att själv komma ur det med gott samvete.

Nog med filosofin, min hjärna ska skriva ur hjärtat. Så är det, och det borde jag göra på direkten, så att jag hinner bli klar till dagens sändning. Förutom att jag ska vara sentimental och emo kommer vi prata pengar och snålhet, hör av er till p3kanner(at)sverigesradio.se med tips på hur en gör med snåla vänner. Hur en säger eller om en ens får reagera.

Kommentera

