ETT LIV, ELLER SÅ ÄR DET BARA PRYTTLAR OCH PINALER OCH INGENTING ANNAT.

Åh dagarna bara går, jag funderar inte så mycket, är mest, det är skönt, men också ovanligt. Idag var vi på Liseberg. Igår var vi på loppis. Ungefär det en ska göra när en är ledig, skratta och fynda. Eller ja, en annan kanske hade ta’t cykeln till havet och badat, men inte jag, inte.

Nej, varför skulle en det egentligen?
Idag har jag också, som alltid, övat på att fota hemma. Jag är fortfarande inte alls bekväm med att trycka upp den stora svarta plastklumpen i folks ansikten.

En av två fåtöljer vi ärvt av min pappa som han en gång köpte för en spottstyver. Nu är de snart 100 år gamla eller nåt, sa han när de kom hit.

Gunghästarna

Shanghai-schacket jag hittade helt intakt på loppisen. Inte världens roligaste spel kanske, men ändå. Drömmen vore att hitta ett alfapet, men det är nog att hoppas för mycket.

Ett fyndat fat.

Och två presenter.

Sju blommor att inte ha under kudden.

Och sist de där blommorna som aldrig dör, nu har de klarat av en transport och ändå levt i över en vecka. O-T-R-O-L-I-G-T-!-!-!

Kommentera

