HUR JAG SÅG UT PÅ 90-TALET

Så här:

Jag fick bestämma kläder själv, och frisyr. Jag hade sparat ut luggen som mamma älskade och istället satt upp de två testar som förr var en fin och frodig lugg i tofsar. Sen resten av håret i nacken.
Jag klädde mig tydligen mer vågat då än nu, två olika mönster, randigt och blommigt. Och ribbstickat. Detta fantastiska tyg: ribbstickningen. Som jag älskade det. Och så stora tröjorna blev efter några användningar.
I bakgrunden ser vi den gigantiska uppblåsbara pool vi hade på landet och badade i när vi inte orkade gå ner till stranden som låg några meter från trädgården.

Ja, det var det. Jag minns att jag kände mig snygg och frän.
Det är viktigt. Jag vill alltid känna mig snygg. Inte så konstigt kanske, men så är det i alla fall.

Nu ska jag sluta tänka på 90-talet och istället sända P3 Nyhetsguiden. Det ska bli roligt.
Tack och hej.

Kommentera

