IDAG ÄR EN ANNAN DAG ÄN IGÅR, OCH IMORGON KANSKE JAG GLÖMT IDAG

”Vi får ta en kaffe” säger hon
”Ja, kanske det” säger jag.
Det är inte mycket mer med det.
Jag är inte så intresserad av att umgås tänker jag.
Eller snarare: jag är inte så intresserad av att engagera mig.
Men det stämmer ju inte. Det är jag ju visst det, i alla fall oftast.
Jag läser bloggar och tittar på bilder. Undrar vart i allt det här jag själv tog vägen.
Om någon glömde mig, eller om jag bara själv inte längre tar någon plats.
Men det stämmer ju inte. För det gör jag ju.
Jag lever mitt och du lever ditt.
Det låter som en låttext det där. Tänker jag.
Man tänker sitt.
Ja, så är det i alla fall.

Kommentera

