KUNGEN OCH JAG

Det låter som en film, men det är det inte, det är mitt liv.
Eller ja, likande.
För ett tag sen skulle jag spela på STCC i Göteborg. Då var Carl-Philip där, ajg var på väg mot honom för att hälsa, jag tänkte att jag var tvungen, eftersom det var en gammal klasskompis. Det var först när hans pappa dök upp bakom honom som ajg insåg att det inte var en klasskompis, utan en prins. Vår prins.
Jag skämdes och gick med raska steg därifrån.
Jag gillar inte kungahuset så, jag är inte rojalist.
Men jag tycker att det är spännande. Jag tror att det finns så måpnga hemligheter där på slottet, inte bara om prinsessor som sover i 100 år, utan snarare om frysta ägg och sparade spermier (jag menar, de måste ju ha fryst lite ägg från prinsessorna för att säkra arvsföljden).
Det känns ju så långt bort och gammalt liksom, att fråga pappa och stadsministern om en får gifta sig, men varje familj har sina traditioner. Deras är bara lite konstigare än de vi har i min, så att säga.
Nu har Madde i alla fall förlovat sig och jag fick prata om det i radio i torsdags.
Det går att lyssna på här.

Kommentera

