HEJ DÄR LIVET, DU ÄR EN SJUHELVETES UTMANING

Det finns så mycket jag tänker att jag borde uttrycka.
Som att jag grät till sista avsnittet av Gossip Girl.
Eller att jag vill prata om kvinnohatet. Jag tänker skriva om det. För det är, enligt mig vad de senaste dagarna handlar m. Kvinnohat. Förakt.
Men innan det, något annat.
Nästa vecka gör jag de sista programmen av P3 Nyhetsguiden. Nästa år går jag över till en annan guide på P3, nytt och lite spännande och ganska annorlunda. Jag trodde ju aldrig att jag skulle kunna prata nyheter en timme om dagen. Men det funkade ju. Jag försöker tänka att det inte spelar så stor roll, att alla är nybörjare någon gång och att alla gör fel. Jag glömmer så ofta att vem som helst kan lyssna. Att vem som helst som lyssnar kan tycka vad som helst. Men plötsligt märker jag att det jag gör syns och hörs. Att fler än jag och de närmast tar del av mig och mina ord.
Det är samma sak med Vem Vet Mest. En rolig sak. Jag älskar att se hur saker fungerar. Jag älskar att lära mig och jag älskar att se hur saker går till. Bakom kulisserna. Jag vill iaktta och förstå. Oavsett vad det gäller. Ett TVprogram, radion, Melodifestivalen eller natten. Sen plötsligt minns jag att andra ser och att andra tar del.
Det här är ingen ursäkt till dumma svar om innebandy eller krångliga uttal på Vladimir Putin. Jag vet inte ens vad det är, men något är det.
En utmaning kanske.
Eller en uppmaning.
Att våga ta mig för saker. Att fortsätta att inte se allvaret i ting och våga prova.
Ångra mig kan jag ju göra när jag är död.
Och då vill jag helst ångra det jag gjort, och inte det jag inte vågat prova.

4 thoughts on “HEJ DÄR LIVET, DU ÄR EN SJUHELVETES UTMANING

  1. Grattis till priset som årets förvillare 2012! Tänk vart lite hp i postmodernistiskt mumbo jumbo kan leda en här i livet.

    • Hej Hans,
      jag förstår fortfarande inte. Det här är min egen, privata och personliga blogg. Vill du kommentera P3 Nyhetsguiden föreslår jag att du gör det via Sveriges Radios hemsida, och inte här.
      Dock så gjorde P3 Nyhetsguiden reportaget om HPV-vaccin innan jag började, faktum är att det var jag som gjorde kampanjen FÖR vaccinet i Göteborg. Det var alltså innan min tid på Nyhetsguiden och jag jobbade då för ”den andra sidan”. Så det kan jag tyvärr inte stå till svars för.
      Vad gäller miljö-biten hörde vi som sagt två sidor och ville göra det, för att just höra vad skeptikerna tyckte och trodde. Att forskarna är överens var vi tydliga med.
      Hoppas du lyssnar på P3s nya nyhetsprogram med lika stora öron!
      Hälsningar
      Emerentia

Kommentera

