ATT INTE FINNA RO

Jag måste skriva, men jag finner ingen ro. Jag kan inte sätta mig ner och ta tag i det.
Jag skyller på att jag behöver sitta i köket. Och att det inte finns någon bra lampa.
Vi kanske borde bygga den där väggen och få det där extra rummet tänker jag. Men vi gör det inte.
Så många tankar så många måste så lite ja, tid eller vad det nu kan vara. Någon verkar ju definitivt saknas i alla fall.
Vad som inte saknas är hostan. Den håller mig vaken om nätterna och väcker säkert både grannen ovanför och nedanför. Han ovanför lyssnar alltid på jazz och vill alltid hinna till systemet innan två om lördagarna. Det är viktigt har han berättat. Annars vet jag inte mycket om våra grannar. Trots att vi snart bott här ett år. Jag vet knappt någonting om jag ska vara ärlig. En av dem grillar, en annan dricker, och någon är musiker. Som vilken trappuppgång som helst kan tyckas och det känns bra, det är ju ändå min egen trappuppgång.
Vi måste göra något åt hallen inser jag nu. Och vi måste se över badrummet. Och vi måste sätta upp den där väggen.
När vi har tid.
När vi har ro.
Så att vi kan komma till ro. Och få tid.

Kommentera

