POPOLOG

Idag, första dagen som popolog i Musikguiden i P3.
Innan jag gjorde detta kände jag skräck. Oavsett hur många fantastiska musiklåtar jag spelat de senaste åren på dansgolv och klubbar så har jag faktiskt inte pratat, utvärderat eller analyserat pop, musik eller musiklivet alls på flera år. I och med att jag slutade som redaktör för Rockfoto och sen istället bara skrev krönikor och kåserier kring min navel i Nya Upplagan tappade jag musiken. Jag har känt mig gammal och grå och omodern. Jag har gått runt med min I ❤ Myspace-påse nonchalant över axeln och refererat till Napster och Kazaa. Jag har helt enkelt känt mig passé.
Men så kom denna möjlighet. Men så kom Musikguiden i P3 och plötsligt sitter jag där med Hasan Ramic och programledar-Tina och allt känns så fantastiskt bra och roligt. Jag känner mig till och med lite smart.
Så då är vi där igen, precis som 2008, mitt i musiken.
Då kör vi då.

Här går det att lyssna:
Om Bieber börjar rappa på heltid
Blir det SÅ mycket bättre?
Jag pratar lite om hiphop (!!!)

Kommentera

