NYA LIVET BÖRJAR NU!

Emerentia_i_hiss

Så nu har jag bestämt mig att försöka med det här. Att låta detta bli en blogg-blogg och att istället skriva vettiga saker under fliken SKRIVERIER. Det gäller nämligen att ha struktur när en ska vara fri och egen har jag insett. Så från och med nu. Allt blaha och blaj, det infogas här. Smartness, det infogas under SKRIVERIER.

Det kan vara dags att prata på redan nu då kanske. Idag ska det inhandlas present samt ingredienser till födelsedagsfirande. Stor 25 års dag i antågande och tack och lov är det inte min. Jag är efter förra året evigt 24 tror jag att jag har bestämt. Den ångesten jag upplevde inför min 25-årsdag, som delades ganska frekvent med min mor i andra änden av telefonlinjen eller min pappa också för den delen med mig basunerandes JAG VILL INTE FIRA. JAG VILL INTE FYLLA ÅR. JAG VILL LIGGA I SÄNGEN OCH STIRRA I VÄGGEN. När den där dagen väl kom infann sig säkert 13 personer på vår gräsmatta sjungandes allsång och utdelning av fruktkorgar och annat matnyttigt.
Av personen som då bara var 24 och hade ett helt år kvar till 25, men som nu står och ser på den ljuva 25-årsdagen bara några dagar framåt i tiden fick jag förra året en gul regnjacka (köpte en annan gul regnjacka dagen innan, så den i presenten fick åka tillbaka till affären) en röd telefonlur och underlägg till matbordet. Jag vill ge honom något annat. En regnjacka har han nämligen redan och det där andra känns inte så högtidligt.
Nu gäller det bara att förstå vad. Han önskar sig jeans och en cykelhjälm sa han igår. Jag använder knappt jeans o ska jag ha en hjälm använder jag min ridhjälm. Det är min nya hobby. Ridningen.
Nej jag får väl gå o köpa en cykelhjälm eller nåt.

Kommentera

