BLABLABLA ALLA ÄLSKAR MIG//SAKER JAG ÖNSKAR ATT JAG SAGT/GJORT

Detta är sista gången jag tjatar om det här, jag lovar.
Men jag har funderat och pratat och ältat med vänner och bekanta under helgen och jag har insett att det finns lite olika åsikter kring allt det här.
Nakenheten, till exempel!
Att folk har sånt problem med den, det trodde jag inte, i alla fall inte efter Naken-Janne i Farmen. Och jag menar. Han, Naken-Janne hade ju verkligen varit en bra person att ha haft med i Debatten, om det handlade om Nakenheten.
Nu var det ju inte det, utan det handlade om BEDÖMANDET av kvinnans kropp där hon var försvarslös och röstlös.
För kvinnorna i Blachmans program FÅR inte säga någonting.
Redaktören som var med i Debatt sa att de ler och är glada. En del av männen i Debatt sa att MÄNNEN i Blachman var de som var nakna, men det är inte det som det hela handlar om ju.
Jag ångrar att jag inte var hårdare där.
Och jag ångrar att jag inte sa till han som sa att ”vi kommit långt, att man på 70-talet kunde våldta kvinnor hur som” och sen någon minut senare tycker att vi är tråkiga ”som inte vågar vara nakna längre, på 70-talet gick folk alltid nakna”
Jag hade gärna dragit parallellen där direkt, frågat honom om han inte hörde hur idiotisk han lät där när han hyllade ett naket årtionde för att sen benämna det som ett våldtäktsparadis.
Också roligt att personen INTE ser att barn inte vill duscha tillsammans pga att de blir fotade och förnedrade pga att vuxna människor tycker att det är OK i och med att de gör dethära Blachman-programmet gång på gång.
Kroppar är OK att kommentera/bedöma osv osv. Och när vuxna ser det på TV så bekräftas det ju bara att det faktiskt är OK och godkänt, i Danmark till och med av staten.

Men okej, nu ska jag sluta tjata om detta.
HEJDÅ!
För den som skulle ha missat går det att se hela härligheten HÄR.

Kommentera

