WRITERS BLOCK

IMG_0092”Skriv nåt bra”
åh jesus männska, du anar inte.
Jag har inte skrivit något bra på flera år.
Jag har inte skrivit något bra sen jag började ha kul på riktigt, sen jag fick vänner som ville hitta på saker spontant och sen jag skaffade mig ett hem, gjorde det hemtrevligt och slutade längta efter natten varje dag.

Men ibland bara måste jag. Som nu. När jag ska skriva en snitsig artikel om musik och språk och kultur för GT, som när jag egentligen abra borde sätta mig ner, finna lugn och låta det rinna ur fingertopparna.

Nähä, då stannar det, det stagnerar, faller isär och går sönder. Istället sitter jag här hemma, i soffan med mina nya stövlar jag fyndat och tänker på hur fint mitt hår kanske kommer vara om en tio år när jag hunnit spara ut det.

Kommentera

