VARFÖR SER JAG SÅ KONSTIG UT NÄR JAG ÄR FÖRKYLD?

Bild 2013-06-27 kl. 21.43När jag vaknade var tungan sådär torr så att den kändes som en torkad skalbagge eller kanske en torkad daggmask som legat på asfalten för länge en solig dag. Men sen tog jag mod till mig, använde mina nya krämer som gör att jag känner mig rik (jag har aldrig satsat på hyn och huden innan, varför inte undrar jag nu? det ska ju vara kroppens största organ och de andra organen ger jag ju en massa hela tiden, äter bra och sunt och sånt, menar jag)  och sen gick jag ut. Innan jag gick ut hade jag alltså kladdat in någon kräm i ansiktet och gjort mig iordning. Jag kände att förkyldningen liksom försvunnit och inte syntes längre. Tills jag gick på Karltex och fick höra att jag såg förkyld ut. Mitt utseende avslöjar mig helt enkelt. Och jag har insett att det är något med munnen och läpparna. Att det liksom syns att jag vaknade med en känsla av en torkad och död daggmask i munnen i morse. Oavsett hur många krämer och tvättar från Kiehls jag använder. Jag avskyr det. Tänk om jag skulle råka vara förkyld på bröllopet? *nu kommer Bridezillan smygande igen*

Kommentera

