MENSVÄRKSHELVETET

Jag hatar det, jag hatar den, mensen. Jag minns hur det skar till första gången jag fick den, hur det skar till när jag svingade benet övre staketet, som jag alltid gjorde, när mina kompisar Viktor, Mårten, Jonas och jag skulle iväg och göra nåt, kanske spela fotboll, kanske spela kort. Den här gången skar det till, men jag tänkte inte vidare på det tills jag kom hem och gick på toaletten och det var blod i trosan. Andra gången jag fick mens var jag med min kusin och hans pappa på Tivoli i Köpenhamn, och gick med pappershanddukar i trosan hela dagen för jag vågade inte säga till min farbror att jag behövde köpa bindor.

Nu ligger jag här hemma igen, en månad sen sist, lite mindre, en månad med endometrios och nu gör det så ont i magen och det strålar ner mot benen och jag tänker att inte en enda person ska behöva ha såhär ont.

Men nu till något annat: i morgon måste jag komma ihåg att köpa GT, det borde alla göra, så kan vi diskutera min text på GT-kultur i smågrupper sen.
Tills dess att den går i tryck ska jag se fler avsnitt av Lost och äta popcorn, dricka upp Colan jag ska dela med ”Familjen” som min kille köpte innan han gick ner till studion,  kanske plantera om lite paprikor och se ännu mer Lost, jag har ju bara kommit till säsong 3, och prata med mina fåglar.
IMG_1349

Kommentera

