EVIGHETSPROJEKTET

Jag tänkte att jag skulle ha så mycket tid när jag inte längre jobbade heltid. Jag vet inte hur det blev med det egentligen. Den rinner iväg som vanligt. Men med tanken att jag skulle ha tid började jag göra en lampa. När inte klistret var slut var bakformarna det. Det tog evigheter. Men nu är den klar. Och jag känner mig som Underbara-Clara. Det var ändå tanken med att ha mycket tid, att jag skulle bli mer Martha Lund än Emerentia Lund, att jag skulle pyssla mer och bli huslig. Det har inte riktigt hänt. Förutom lampan och alla mina paprikaplantor då.
lamp2 lamp3 Lamp1

Kommentera

