AH AH AAAAAAH SOMMARTID

Det blir aldrig som en tänkt sig. Det blir aldrig som jag tänkt mig. Fast jag vet inte riktigt vad jag tänkt.
Nu senast hade jag tänkt att jag skulle skriva en krönika som började i Ingrid Carlqvist sjuka påstående att den värsta gruppvåldtäkten är den genomförd av afghaner och som skulle sluta i Robert E. Browns teori om att världsmusik skulle skapa världsfred.
Så blev det inte, det slutade med att jag kom ut som musikalisk rasist. Min stora feta vita skivsamling.

Och några dagar innan krönikan jag just skrivit klart för GT inte blev som jag tänkt mig var det livet. Nu sitter jag i en källare i Stockholm, lyssnar på Magnus Ugglas kanske enda riktigt bra låt och vet inte riktigt hur jag ska göra med hösten. Flytta eller inte flytta, pendla eller inte pendla. Det hade ju inte skadat att vara som Evert, finna sig i allt och strunta i om du bodde i en flyttkartong, bara du var bland de du gillade. Nej, här kommer jag, bortskämd och bekväm, vill ha lägenhet med balkong på bra ställe under lång tid. (Lycka till)

IMG_1840

Kommentera

