JAG KÄNNER INTE DIG, MEN JAG KÄNNER FÖR DIG, STURE.

Jag känner inte Sture Bergwall på annat sätt än att han ibland retweetar saker jag skriver på twitter, eller tipsar sina följare om texter jag skrivit.
Men förra året bestämde jag mig för att göra det som Sture Bergwall önskade att journalister och media skulle göra, bara kalla honom för Sture Bergwall, och inte för det namn han använt under tiden han varit påverkad av droger och tagit på sig mord han inte begått.
Under en radiosändning pratade Alexander Gustafsson och jag om att kalla saker vid dess rätta namn, vi pratade om oönskade smeknamn och rätten att välja sitt eget namn.
Som tack fick jag en bok och en hälsning från Sture Bergwall.
Av någon anledning känns det stort på ett personligt plan. Så stort att jag smsar till både Love och Maria att han friges. Så pass stort att jag får gåshud när det tillkännages.
Och förutom att fria Sture Bergwall ber de under presskonferensen idag att kalla Sture Bergwall för Sture Bergwall. Att kalla Sture Bergwall för han rätta namn, hans eget namn.
Jag är stolt över att jag gjorde det redan förra sommaren.

Kommentera

