ÄNTLIGEN SER DU UT ATT FÖRTJÄNA DINA BETYG

Jag fick mina första läsglasögon när jag gick i gymnasiet.
Då såg jag, enligt en av mina lärare, ut att förtjäna mina betyg.
I tisdags fick jag hämta ut mina nya glasögon, jag bestämde mig att strunta i Smarteyes efter att de tagit in Danny Saucedo i sin reklam, jag gillar inte honom och kände rätt och slätt: NEJ.
Så istället, efter att ha blivit tipsad av varenda kotte gick jag till Wasa Optik. De tog sig tid och tog det lugnt och stressade inte och brydde sig inte om ifall jag bara ville ha mitt recept och inga glasögon och var inte alls så löpande-band-aktiga som de optiker jag träffat innan. Sen när jag varit runt på varenda kejda i stan gick jag tillbaka och valde de där svindyra första glasögonen jag provade ändå. Från Hacket och var visst herrmodell, men vad gör det om 100 år när världen kanske är jämställd? Inget.
Det bästa? Jag ser. Hur bra som helst typ. Underbart.

Bild 2013-08-23 kl. 16.44 #3 Bild 2013-08-23 kl. 16.44 Bild 2013-08-23 kl. 16.45

Kommentera

