LOWLANDS ELLER OKEJ, DET JAG ÅT INNAN LOWLANDS

Har helt glömt att vi var i Amsterdam förra veckan. Jag tog igen allt jag missade när jag spelade på Way Out West och hann se allt utom James Blake. Till exempel The Knife igen. Dock med stel pojkvän bredvid som inte var så sugen på att hänga med i det där förberedande gympa-passet, lite tråkigt tyckte jag. Än tråkigare var att jag ju ville fota hur mycket som helst, men Holländarna tyckte att jag hade för bra kamera och portade den och istället fick lelle kameran ligger i något safe-deposit och gråta för sig själv hela dagen tills jag var tillräckligt nöjd och åkte hem. Eller nej, nöjd var jag inte, jag var sur pga holländska män är precis som svenska och ba ”vi håller på o stirrar/beter oss mot den här tjejen tills hon mår dåligt” och så åkte jag hem till hotellet.
Dagen efter var det lite bättre. Jag sprang runt som en dåre för att hinna med att se så mycket som möjligt (Bat for Lashes tyckte jag inte alls var så kul, Foals lät ungefär som 2008 men annars: bra), missade dock SPA-ön. Alla var nakna där och jag kände att opåverkad av annat än alkohol så kanske det inte riktigt var min grejj, att gå naken bland svamptuggare och happy-tea-människor. Men det såg trevligt ut för de som vågade.
Men vi åt bra mat, inte nog med att falafeln på festivalen var den godaste flafeln jag ätit, så åt vi nio (9) rätter dagen innan. Det har jag på film, eller inte de nio rätterna, men restaurangen.
Här kommer lelle felmen:


Jag är inte så bra på film, trots att Simon stod bredvid och coachade mig ”filma händerna, och nu går du ut ur fokus! NU! FILMA! FÖLJ HÄNDERNA!”  osv osv. Jag får väl lära mig, eller nåt.

Kommentera

