Nej, Gustaf Littorin, jag tror inte att du vet hur det känns att bli våldtagen //GT

IMG_2943
Efter att igår först ha pratat om min text med SVT Debatt, jag skickade dem min första version kl 7, och sen på eftermiddagen hörde GP av sig och ville ha texten de med. Men de ville inte betala.
Jag har tidigare varit dålig på att kräva betalt, men de senaste dagarna har jag liksom blivit lite peppad, fått lite sån jävlaranamma sommin mamma alltid pratat om och jag svarade dem helt enkelt att jag är en frilansande skribent, att jag inte kan skriva gratis för en tidning i deras storlek och att det där ”utrymmet” det tyckte va så ”bra” för mig har jag redan.

Så kom GT och köpte den istället. Så idag kan ni läsa texten där.

Jag tror inte att Gustaf Littorin och hans skolkamrater känner sig smutsiga in i benmärgen, att varje minne av något behöver gnuggas, tvagas bort. Jag tror inte att han känner sig maktlös, på gränsen till obefintlig. Jag tror inte att Gustaf Littorin känner att det antagligen inte finns någon i hela världen han kan prata med om det som hänt. Jag tror inte att han känner sig så ensam att alla ögonpar han möter känns som främlingar som talar annat språk, och inte kan vara i närheten av att förstå. Jag tror inte att det svartnar för hans ögon när han påminns, att han blir yr och vill kräkas, kanske kräks. Jag tror inte att han helst av allt vill uppnå sömn.

Det går inte att kommentera texten där, så vill ni diskutera får ni helt enkelt göra det här.

Kommentera

