YOGIYOGI

Så dundrade det första sura mailet in för dagen om min text om ordet våldtäkt och Lundsberg. Författaren till mailet undrade hur jag visste att alla kvinnor som våldtas känner så som jag skrev och hen tyckte det var elakt att ge sig på en ung elevrådsordförande. Jag förstår honom på det sista. Lite. Jag har ju också varit elevrådsordförande, men det finns en skillnad, jag skrev aldrig brev till media från hela skola och sa att någon kändes som en våldtäkt. Nej jag hade mer empati än så. Tur för mig, och tur för världen tänker jag.
När det gäller våldtäktsfrågan har jag ju ingen rätt att uttala mig för alla kvinnor. Men de som jag talat med som varit med om en våldtäkt känner sig så som jag skrev. Det vet jag i alla fall. Och några av dem har faktiskt tackat mig idag. Det är för oss jag gör det här.
För mig själv lite ytterligare yogade jag efter det där mailet. Kände mig stark inne, men svag i musklerna. Så efter 45 minuter på den fula rosa mattan tog jag en bild där jag spänner mig. Kanske tar jag en till om några veckor. Då hoppas vi att jag är starkare än idag.
Bild 2013-08-30 kl. 15.46 #2
PS. Tack alla ni som delat, hejjat och berömt. Det gör mig stolt och lite mer rakryggad. Nu ska jag bli serverad fisksoppa av han särbon som kommit till Göteborg.
PS. 2 Nu är jag på Expressens förstasida. Scrolla ner lite ba. MVH Leifsdotter Lund

Kommentera

