Syslöjd!

Jag älskade slöjd, men jag lyckades aldrig förvandla den glädjen till något glädjande betyg. Det mest avancerade jag gjorde i träslöjden var en pall som jag sen glömde i slöjdsalen och någon annan stal.
Och i syslöjden orkade jag aldrig brodera något landkapsbroderi och lät min mamma göra den halvan som blev färdig innan jag gav upp. Jag sydde ett par V-jeans i röd Manchester med rosa sömmar dock. Men betyget var ändå ett G.
Det har liksom aldrig varit så kul att sy, min mamma var så duktig och mormor med och allt synades i sömmarna och det var först förra året när jag i påskpresent fick mormors symaskin och jag kunde sitta ensam hemma som jag vågade börja prova på riktigt.
Nu har jag provat tillräckligt och insett att jag faktiskt kan så. Vad än lärare eller proffssömmerskor säger.

20130902-163244.jpg

20130902-163400.jpg

Kommentera

